close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהי רשלנות רפואית בהריון?

מערכת שורשי שבט, תשפ05/02/2020

לידת תינוק עם מחלה או תסמונת גנטית, מום מולד או מוגבלות חמורה אחרת, עשויה, לעתים להיות קשורה לרשלנות רפואית שבוצעה במהלך ההיריון

תגיות:
רשלנות רפואית היא מצב שבו הרופאים, הצוות הרפואי או המוסד הרפואי התנהלו באופן שהוביל להיווצרות נזק למטופל. במקרים אלו, הרופאים לא נקטו בחובת הזהירות המצופה מתוקף תפקידם, תוך חריגה מתקנים ונהלים רפואיים סבירים ומקובלים, אשר הובילו להתרחשות הנזק. מקרים אלו מצדיקים הגשת תביעת רשלנות רפואית.

משרד עורכי הדין גוטרמן ושות' מתמחה בייצוג וליווי משפחות לילדים שנפגעו כתוצאה ממקרי רשלנות רפואית. עם ניסיון של למעלה מעשרים שנים בתחום. מאמר זה דן במהות תביעת רשלנות רפואית בהריון, מאפייניה, והתוצאות שהתיק שלכם עשוי להגיע אליהן, במידה ותבחרו למצות את
זכויותיכם.

עילה מוצדקת להגשת תביעת רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בהריון היא מצב שבו הופרה חובת הזהירות מצד הצוות הרפואי שטיפל באישה במהלך הריונה.
כך, למשל, הרופא או רופא מומחה, כמו למשל יועץ גנטי, כמו גם צוות רפואי כמו אחים ואחיות, טכנאי מעבדה או טכנאי אולטרסאונד, מתרשלים בתפקידם. ההתרשלות יכולה להתבטא בהעדר מסירת המידע המקיף והשלם להורים על המצב הבריאותי של העובר, חריגות שהתגלו, וההשלכות שלהן על לידת תינוק שסובל ממוגבלות, מחלה או תסמונת חמורה.

מניעת מתן האפשרות להורים לבחור אם להמשיך את ההיריון או להפסיקו בהתאם לממצאים
במקרים אלו, התביעה תבדוק האם הרופא שטיפל באישה, או הצוות הרפואי שביצעו מעקב אחר ההיריון, נקטו בכל האמצעים והצעדים הדרושים לגילוי מחלות, תסמונות או מומים. אם הצוות המשפטי יגלה שלא מולאו כל הנהלים הדרושים על פי חוק, תיתכן הצדקה לטענת רשלנות רפואית בהריון.

כלומר, ניתן היה לזהות את המחלה או הבעיה הרפואית בזמן, ליידע את ההורים, ולאפשר להם את הזכות לקחת בחשבון את כל הממצאים ולהחליט בהתאם על המשך ההיריון או הפסקתו.

מצבים המצדיקים תביעת רשלנות רפואית בהריון
קיימים אינספור מצבים שיכולים להצדיק הגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון. למשל:
התרשלות בפרשנות נכונה של הבדיקות. או הימנעות ממסירת התוצאות להורים.
העדר ביצוע בדיקות הכרחיות במהלך ההיריון. או אי יידוע ההורים לגבי חשיבת ביצוע הבדיקות, כולל השלכות הסיכונים הצפויים כתוצאה מהימנעות מהן.

רשלנות בבדיקת ההיסטוריה המשפחתית. שמובילה לחוסר מודעות הצוות הרפואי למחלות או תסמונות גנטיות שונות שעלולות לעבור בתורשה, והפניית האישה לייעוץ גנטי.

רשלנות בבדיקת ההיסטוריה של הריונות קודמים. כך, למשל, אם אישה עברה הריון קודם שהוגדר בסיכון, על הצוות הרפואי לבדוק את הסיכוי להתרחשות אותו סיכון בהריון הנוכחי.

אי יידוע ההורים על מצבו הבריאותי האמיתי של העובר. כולל סמנים המעידים על סיכונים אפשריים ללידת תינוק עם מוגבלות או מחלה, או חריגות שונות. מצב זה מונע מהם את האפשרות לקבל החלטה אם להמשיך את ההיריון או להפסיקו.

פרשנות שגויה של בדיקות חשובות. כגון בדיקת מי שפיר שיכולה לזהות מחלות חמורות אצל העובר, ובמקום מסירת התוצאות הנכונות והמדויקות לאישה, מסירת פרשנות שגויה או הפוכה לחלוטין.

התעלמות מתלונות האישה על תסמינים שונים. כולל ביצוע הבדיקות המתבקשות בהתאם לתלונותיה, וכתוצאה מכך התרחשות סיבוכים או סיכונים במהלך ההיריון.

רשלנות הצוות הרפואי או הרופאים לזהות מצבים בריאותיים הכרוכים בסיכון לאישה או לעובר. כמו למשל סוכרת הריונית; רעלת הריון; זיהומים שונים, וכל מצב רפואי מסוכן אחר, כמו גם העדר ביצוע המעקב הרפואי במהלך ההיריון.

התרשלות בהערכה נכונה של מצב העובר. כמו למשל מצב של היעדר צמיחה תקינה של העובר; היפרדות שלייה; מצב שבו העובר אינו מקבל מספיק חמצן; או כל מצב חמור אחר שניתן לזיהוי באמצעות הבדיקות הנכונות.

גילוי ממדי גוף חריגים של העובר והתעלמות מהממצאים. כמו למשל אבחון מצב שעלול להעיד על לידת תינוק עם פיגור שכלי או לקויות חמורות, או זיהוי היקף ראש חריג של העובר.

כמה מילים לסיום
משרד עורכי הדין גוטרמן ושות' מתמחה בייצוג נשים ומשפחות שחוו מקרים שונים של רשלנות רפואית בהריון, עד להשגת תוצאות משביעות רצון מהתביעה, וקבלת הפיצויים הגבוהים באופן משמעותי, בהתאם לנסיבות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה